Jag har extra underlägg till hunden. Beror lite på vilken tur jag gör, ibland lyxa jag till det för henne med en av mina exped mattor och tjocka filtar om jag är på en resa då jag ändå har bilen med mig eller inte bär så långt, annars cellplast i olika tjocklekar. Hon fryser annars rätt lätt. Och när vi ändå är på tur och vandra och hon få bära sin väska och jobba så kan det ju vara skönt att få sova ordentlig.
Ang kall säck så använde jag en varmare förr men har nu börjat med att köra flera lager istället. Har från Huurta ett fleeceunderställ till henne som täcker nästan hela kroppen och som är mjukt och skönt för henne att sova i. Sedan sommarsäcken och sedan kör jag med en PHD dun quilt som jag har både över henne och mig. Med det kan jag använda min lätta sommarsäck själv även när det är kallare än den skulle klara, och jag kan varierar hennes värme med att ta alla tre saker eller lämnar bort ngt beroende på hur varmt det är. Skönt är även att det bli lite som hemma att vi ligger under samma täcke och delar lite på värme.
En bra sak med det är även att hennes sovsäck nedkortat väger in på 500g och ryms i en liten lätt exped basic liggunderläggs påse. Och den få jag in i hennes klövjeväska, hon få alltså bära sina egna sovgrejer vilket är skönt för mig och känns kul att hon gör.