Sovsäck som är bred nertill?

Söker efter en bred sovsäck som man kan ligga i utan att känna sig instängd. Likt ett sovtäcke som inte smalnar av nertill. Eller kanske rentutav ett sovtäcke som fungerar? ska helst kunna användas sommar som vinter om detta är möjligt utan att den blir för varm om sommaren. Sen bör den tåla lite fukt. Allt detta för en inte allt för dyr peng, är det möjligt? Tips?

sovsäck som är bred nertill

Jag hade samma krav då jag valde "allroundsäck" köpte till sist en Carinthia Defence 4 Syntetsäck. smalnar till neråt gör den, men den är mycket rymlig måste jag säga. Kanske något varm på sommaren, men jag brukar ligga med den öppen, och det funkar bra.

Har också legat i vindskydd med den i 18 minusgrader o busväder med bara ett tunt ullunderställ, tunn mössa, sockor, frös inte det minsta! Dragkedjan är ju i mitten på säcken, vilket jag tycker är kanon. Hela säcken är mycket rymlig, fluffig, och av mycket hög kvalitet. Du kan kika på Carinthias grejer på recon.se

Jag köpte till sist min säck på Buffers Marin o gav 1400 kr med frakt. kanonpris på en säck med mycket hög Österikisk kvalitet! jag är 191 lång , 120 kg och jag får plats o sover bra i den. Det var mitt tips, lycka till!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag hade samma krav då jag valde "allroundsäck" köpte till sist en Carinthia Defence 4 Syntetsäck. smalnar till neråt gör den, men den är mycket rymlig måste jag säga. Kanske något varm på sommaren, men jag brukar ligga med den öppen, och det funkar bra.

Har också legat i vindskydd med den i 18 minusgrader o busväder med bara ett tunt ullunderställ, tunn mössa, sockor, frös inte det minsta! Dragkedjan är ju i mitten på säcken, vilket jag tycker är kanon. Hela säcken är mycket rymlig, fluffig, och av mycket hög kvalitet. Du kan kika på Carinthias grejer på recon.se

Jag köpte till sist min säck på Buffers Marin o gav 1400 kr med frakt. kanonpris på en säck med mycket hög Österikisk kvalitet! jag är 191 lång , 120 kg och jag får plats o sover bra i den. Det var mitt tips, lycka till!

Denna verkar vara ett bra alternativ, att den är något varm om sommaren oroar mig dock eftersom jag är väldigt varm av mig, men antar att det fungerar att öppna den. Sen är priset, som man säkert får betala för en bra säck iof, något högt. Finns det lite billigare alternativ? Kanske runt 1000 lappen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips