Sovsäck, MEC, från Kanada (Calgary)

Tjena!

Far min åker till Calgary ett par dagar, och givetvis funderar jag på vad som är billigare där i friluftsväg. Har varit på jakt efter en ny dun-säck ett tag nu. Hittade den här på mountain equipent co-op's sida:

http://www.mec.ca/Products/product_...older_id=2534374302701483&bmUID=1256734805684

Läste användarrecensionerna men verkar ha varierande kommentarer. Någon som har erfarenhet från den? 1700:- i SEK går den på, känns som ett överkomligt pris.
Therm-a-rest prolite för 600:- SEK blir nog ett köp också

Andra tips att tänka på för billiga saker i Kanada, eller specifika butiker/Kedjor som kan tänkas finnas i Calgary?

Det kanadensiska märket Arcteryx om inte annat.
CanadaGoose om man är lagd åt det hållet.

Tittar man MECs hemsida har de även Patagonia och WesternMountaineering till hyfsade priser.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej
Såg ditt inlägg kanske lite sent och din far är nog hemma från Kanada redan...men jag har just precis den sovsäcken och är mycket nöjd. Tror inte den är så komfortable på -3 grander men jag har testat den i somras på vandring i Pyreneerna. Vi kanske hade 7-10 grader som lägst och det klarade den fin fint. Största fördelen är att den är mycket lätt :)
mvh
Anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips