Soulo RL vs BL

Kanske menar du det som brukar kallas stång, alltså en massar 40-50 cm ALU pinnar med en gummicord som tillsammans bildar en stång. Lösningen på det att en klantar sig (se pinnarna som dina barn t ex - så trampar du inte på dom) och t ex trampar sönder en pinne i stången är rep.satsen. Det är en hylsa som en trär över det skadade stället. Den väger väldigt lite.En lätt mycket stark tejp är alltid bra och vidjor är också en lösning ibland om än lite knölig. Dubbla stänger är fullständigt onödigt i alla klass 3-4 tält från Hilleberg anser jag. Speciellt kupoltälten. All vikt som inte är av vikt kan ju undvaras. Staika är absolut ett favorittält. Även som beg. är det mycket prisvärt eftersom det har så hög kvalitet och slitstyrka. Soulo lär vara väldigt uppskattat för de som hittat hem i det./Allt gott!
 
Äger inte soulo men skulle välja en extra pinne som trygghet. Går det inte använda dubbla pinnar i Soulo? Men att trampa på en pinne är hur lätt som helst när man sätter upp tältet.
En reservsektion är insydd i påsen för tältstängerna för mitt Soulo 2009. Den har inte kommit till användning. Tältet är också i övrigt gott skick. Det har nästan uteslutande använts vid paddling i Göteborgs skärgård
Gillar att det enkelt efter hopmontering kan flyttas omkring för hitta en optimal plats. Ser dock en begränsning i att golvet är smalare i fotändan. Ofta vill jag ligga på andra hållet för att få tältöppningen på ”rätt”sida men då blir det trångt för överkropp och liggunderlag.
Den röda färgen är ett minne blott. ”Sunburst" är väl en lämplig benämning. Så länge väven håller är jag nöjd och glad.
Fin bild David!
 

Bilagor

  • Namnlöst.png
    Namnlöst.png
    427.1 KB · Visningar: 102
Ser dock en begränsning i att golvet är smalare i fotändan. Ofta vill jag ligga på andra hållet för att få tältöppningen på ”rätt”sida men då blir det trångt för överkropp och liggunderlag.

Jag ägde ett Soulo tidigare, och den detaljen var verkligen irriterande. Jag vill helst ha dörren på vänster sida när jag ligger =)

I övrigt var det ett fantastiskt bra tält (om man bortser från vikten).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.