• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

sommarjobba i alperna

Hejsan!!

Funderar om någon av er har varit och sommarjobbat i franska alperna eller någon annanstans som skulle kunna säga mig hur man ska gå till väga när man ska söka jobb och så?
Är så sugen på att åka till franska alperna och jobba nästa sommar..
 
Sommarjobb i alperna!

Var i Chamonix sommaren 99. Obeskrivligt bra. Mycket lugnare stämning än vintertid, men med mycket skoj. Jag jobbade på hotell Du midi i centrum. Fick jobbet via en kompis, men det lär inte vara några problem om man är ute i god tid. Att tala lite franska är ingen nackdel.

Det finns säkert en "lediga jobb" på Chamonix stadens hemsida.

Lycka till!!
 
sommar 2003 bästa sommar'n

Jag har jobbat två sommrar Schweiz. En i Davos ca ca 6 v och i Zermatt ca 2 mån .
Davos jobbet (98) fick jag genom nåt danskt bemanningsföretag på arbetsförmedlingen. Det tog väl ca en månad att få jobbet.
Zermatt (00), jobbet fick jag efter att ha åkt dit och gått runt och sökt. Detta kanske inte riktigt är är att rekommendera då det är olagligt i schweiz.
Dock tror jag det är strålande att göra så om du vill vara i chamonix.
Du kanske bör veta att det är slitigare att jobba i schweiz men betydligt mer pengar än i frankrike.
Så till vida att du inte kan tyska kan du trots det jobba som städare i nåt tysktalande land.
lycka till
 
Skulle egentligen bara ha tid att jobba max 2 månader där. skulle det funka? Jag menar jobbar man där under sommarsäsongen hanmnar man väl att jobba där en längre tid. eller kan man få nått jobb för bara två månader?
Har funderat att åka dit och jobba som volontär också.
 
Två månaders jobb funkar.
Volontär jobb skulle jag endast ta om det var något jag verkligen tyckte var kul. Annars verkar det meningslöst.
Kör hårt, arbetskraft behövs, ta för dig!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emma_we Säsonga i Alperna! Tjejforum 0
Malmén offpist-resa för tjejer till Alperna Tjejforum 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.