• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker någon att som vill ut på äventyr

Hejsan!
Jag söker någon som vill ut och äventyra i Sverige eller världen. Själv är jag en som kan pressa mig till väldigt extrema gränser. Skulle vilja prova på att tävla i någon slags X-tream sport eller göra något som kräver lite av en.

Finns det någon där ute, kille eller tjej spelar ingen roll.

Hör gärna av er
/Anders

Äventyr!

Vad hade du tänkt dig?
Jag skulle behöva lite sällskap, iofs gäller det sommaren 2007, tänkte ge mig i kast med Kungsleden.
Har du ett skojigt äventyr detta år så kanske jag hänger på!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Äventyr!!

Jag är bra sugen på att dra nu vecka 8. Har lov från studierna då.. Fast å andra sidan så kanske jag drar nu efter jul =), får se om man får ett ryck..

Sedan vill jag dra i sommar oxå, fast det vet jag inte när jag kan ännu, skall ut på havet och göra praktik..

Jag är inget fan av kungsleden, känns som att gå på en motorväg..Jag skulle vilja utforska området kring Sarek, och gå in mot Norge. Man skulle kunna köra en 2 veckors tur..

Vad har du för erfarenheter av vandring och annat frilufts rellaterat?

Re: Äventyr!!!

Erfarenheten av äventyr är ganska begränsad, dock ofrivilligt. Är tämligen sällskapssjuk och i brist på vänner som har ork att hänga på har det blivit fattigt på upplevelser. Har mest vandrat längs leder i Dalarna och Jämtland, gjorde min första vandring i sittstol på min fars rygg vid 9 månaders ålder.

Åkt endel snowboard både backe och offpist. Skall till Jämtland och åka i mars :)!
Vill dock göra något ordentligt! Vet att jag pallar det fysiskt och psykiskt...

Tanken med Kungsleden, var mest att testa huruvida jag klarar nästan 50 mils vandring... motorväg eller ej.

Har du funderat på något kajakrelaterat äventyr?
I så fall ungefär hur resonerar du?
För övrigt är ju mer eller mindre alla påhitt rätt kul och intressanta.

Jag är ute efter att göra ngt galet, jag tycker det sakans ngn riktig utmaning.
Jag har paddlat lite kajak och varit nära på att köpa en, men inte haft platsen..

Vi får se vad som är på gång nu, skall kolla upp lite olika alternativ. Att ställa upp i fjällräven X-tream eller ngt liknande är en dröm i mitt liv..

Har du ngra ideer?

Mvh/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips