Söker hörlurar: helt utan sladd, i örat, aktiv brusreducering och IP67 - finns det?

Med "lyssna igenom"-funktion blir vindbruset lätt riktigt störande då hörluren tror att det är just vindbruset man vill höra igenom. Med luren väl intryckt i örat så blir det ju passiv dämpning (likannde över-öra-lurars dämpning), dock av både vindbrus och trafikljud.
Jabra medger inte både aktiv brusreudcering och lyssna igenom samtidigt (vilet iofs känns ganska logiskt). Men i jabra-appen kan man kalibrera bullerdämpningen vilket kanske kan vara något för "lagom dämpning/medhörning". Själv kalibererade jag mina lurar invid värmepannan (luftvärmeväxlare) som var det närmaste "konstantljudsbuller" jag kom på och satte mina på max aktiv dämpning. I trafik nyttjar jag dock inte aktiv dämpning, det tänker jag göra då jag åker tåg,flyg osv i framtiden.

/Patrik
 
Oavsett de tekniska specifikationerna så är det helst något man vill prova, vissa sitter riktigt oskönt eller löst i mina öron men stadigt i andras.
 
Enligt denna sida så får damm komma in men inte störa funktionen på IP5X medan IP6X inte ska släppa in damm, mao dammskyddad versus dammtät:

Det är som sagt var minst 10 år sen jag provade enligt IEC 60529, så det är möjligt att jag minns fel. Får kolla imorgon på jobbet där jag har tillgång till standarden.

Men att det får komma in men inte störa funktionen vill jag minnas att man angav med tilläggsbokstäver.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...