Söker de som vintervandrat 50mil+

Som rubriken säger, söker er som mot alla odds vintervandrat långa sträckor. Gärna solo vandrare.
Hur var det med budgeten? Campade ni ute hela tiden?
Med eller utan bil? Hur lång tid tog vandringen? Hur lång tid tog planeringen? Vilken motionsskick var ni?

Ska bli spännande å läsa om det blir några svar :)

Kört lite allt möjligt i det stuket - går att vandra omkring på vintern
med massa spontana sovmöjligheter förutom tält

En gång var lite kul då jag skulle ta bussen 14 timmar senare.Från skogen.
Is i byxben och skosnörena - jag är välputsad och snygg trots några veckor ute så jag kör inte dräggstuket.
En gubbe kom förbi och ordnande bärs och så , det var hyfsat kallt och han var lite ordningsman i kommunen och det var innan alla eu immigranter börja och härja och missbruka toaletter som bostäder.

Jag skulle tälta i skogen och vänta på bussen som kom efter ett halvt dygn.

Han avbröt mig direkt.

Han förklarade exakt hur jag skulle göra , jag skulle dra till lillortens badplats och ta in i handikapps wc och skruva på värmen.
Och låsa dörren , tydligen skulle ingen ens tänka på att öppna dörren på 3 månader - så han tyckte det var onödigt att den skulle stå oanvänd så länge - haha
Den var tydligen extremt väl städad och man kunde skruva på värmen.

Jag gjorde som han sa och skruva på värmen och satt och åt mögelost,vacuumpackad julskinka och drack bärs och gick o la mig som en prins på golvet - det var en sån här bred HVC toalett och läste aftonbladet

Det var fan skitkul upplevelse under en vandring och sitta där inne och få sig en mysig sömn i värmen samtiigt som man kunde torka ur grejerna

Finns lite potential med vinter/roadtripvandringar

Lite luffarstuk minst sagt men det slog en hotellnatt i minnen

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips