Snören till Haglöfs Vindsäck

Har en modernare vindsäck från Haglöfs som har en rad fästpunkter för förankring i skidor eller stavar.

Jag är bara lite osäker om jag ska ha elastiska eller statiska snören för att byt ut mot.

Elastiska minskar nog risken för att fästena ska gå sönder vid kraftig vind, men gör ju att vindsäcken kan följa med vinden när man sitter o fikar.

Vad skulle ni ha valt🤔

Till våra vindsäckar har vi bara kört ner ett par skidor och dragit vindsäcken över. Skall du har snören i för att knyta runt tänk på att du måste kunna jobba med tumvantar på samt binda fast i liggande på grejorna så att de inte blåser bort.

Statiska snören hade jag valt. Båtsportstbutiker och skeppshandel har.

go tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips