Smör - Var någonstans?

Brukar ha med en 125 gr smörstav när jag är ute. Lägger den normalt (kvar i alu-pappret) i en plastpåse bara. Efter ett par dagar (beroende på hur tur man har med vädret/värmen) så börjar den se ut som Barbapappa.

Jag skulle uppskatta en bra idé eller tips på bytta att trycka ner smöret i. Hur jag än funderar kommer jag inte på nåt. Nalgene har väl bara flaskor men nåt liknande i lådform i lagom storlek skulle ju vara perfekt.

Någon? Please, låt mig slippa Barbapappa!!! :)
Peter

Jordnötssmörsburkar är bra till sådant.
about_body_jar_super_chunk.gif

I alla fall de svenska storlekarna. I Amerikat kan man tydligen köpa 2-kilos burkar.. de tycker väl att våra burkar är portionsförpackningar :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
A lá myggstift?

Testat att ha smör i en sådan tub som myggstiften är i? en sådan med rörlig botten, så att du kan pressa ut lite mer? :)
/D

Det borde också gå att pressa in det i en plasttub. Det finns tomma påfyllningsbara tuber att köpa, eller så diskar man ur en tandkrämstub. Är det ca 15 grader varmt så bör det vara lämplig konsistens på smöret.

Köpte en stor påse plastburkar på Coop Forum, för kanske 49:-.

Den innehöll många varianter, men definitivt ett par burkar eller askar som är lagom för ca 150 g smör. Har själv använt (det två minsta?) för smörgåsmargaring, resp matlagningsmargarin på lite turer.

Myggstiftsrör, resp tub låter ju spännande, men en vanlig plastask funkar ju.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips