Småutflykter kring Storulvåns station för 2-åring och mormor?

Hej igen.

Ni som följt diskusionen tidigare (http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=550485#post550485) - Nu är det bestämt och klart, det blir Storulvån. Hyr "familjestugan" vid gamla stationen (efter samråd med personal på stationen). Återkommer med hur det var...

Så... Någon som har några bra tips på vad man kan hitta på med en 2-åring som helst av allt vill gå själv och en mamma på drygt 60 som är lite höjdrädd? Jag har tänkt att vi ska ta oss till bron över Handödlan och upp på "utsiktskullen" 3km från stationen. Ett önskemål vore att grabben är tillräckligt snäll och sitter i bärstolen så att vi kan ta oss upp på Getryggen.

Men mer då? Finns det något vattenfall? Några häftiga stenar att klättra på/leka tittut kring?

Vi har ju Storulvån utanför husknuten och där kommer han nog att tillbringa många lyckliga minuter men jag kan för min egen del tänka mig lite annat att se...

Vi åker på torsdag så alla tips tas tacksamt emot innan dess. Tickeli-tack

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Förutom hängbron över handölan så finns även en hängbro på leden mot sylarna, funkar utmärkt som en dagstur med barn. Om ni har möjlighet att ta er ner till byn Handöl finns Handölsforsarna, sveriges längsta fors. En kort promenad från Hanris Café.

En vandring uppströms Sönner-Tvärå är en trevlig tur med lite folk. Kommer upp på kalfjäll utan att ta mkt höjd. Samma med Storulvåfjället, en trevlig dagstur vid bra väder.

Ett tips är att låta resan vara målet när man vandrar med barn. Att se på naturen med fantasifull blick och upptäckarlust, sen om man kommer fram till dagens mål eller inte är ovesäntligt.

Trevlig tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips