Skogsområden i Skåne?

Hejsan alla!

Jag har inget att göra nu i helgen så tänkte dra ut och campa lite i någon skog hemma i Skåne. Då jag inte är så bevandrad inom vildmarkslivet i Skåne undrar jag om det är någon som kan rekommendera ett bra skogsområde? Typ av skog spelar ingen större roll, både löv och barr fungerar fint. Det är dock ett plus om den är någerlunda stor och om det finns en sjö eller annat vattendrag i närheten.

Tack så mycket!
 
Vill du ha vandringsled? vindskydd? eller är det bara skog och kanske en sjö som är intressant?

Det finns ju en hel del att välja melnna...beroende på vart du utgår ifrån och hur långt du vill åka för att hitta skogen..
 
Då jag inte känner till så mycket om skogarna där nere så är jag öppen för förslag av alla typer. Vindskydd är inget måste och får gärna vara en bit från vandringslederna och om man kan ta buss eller tåg till vandringsavstånd från platsen vore det toppen.
 
Ah, det hade jag glömt. Campade där när jag var mindre så kanske blir att hyra en kanot och ge sig av på vattnet. Tack så mycket! Min första dag här på forumet och verkar som om det är givande!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.