sköna friluftsbyxor

Jag söker friluftsbyxor som man inte fryser i ca +5 till +10 grader för kortare promenader och stillasittande (grillning).
Brukar använda ett ull underställ och vanliga byxor över men då fryser jag om benen.
 
Jag söker friluftsbyxor som man inte fryser i ca +5 till +10 grader för kortare promenader och stillasittande (grillning).
Brukar använda ett ull underställ och vanliga byxor över men då fryser jag om benen.
Med risk för att upprepa mig: Stora byxor. Tajt är kallt, pösigt varmare. Och ta några som inte har massa stretchpaneler, för sådana är kalla, vind blåser rätt igenom dem. Polycotton för hela slanten, alltså. Sedan är det förstås lite olika vilka som passar, beror ju på kroppsform.

Sen rekommenderas ett par fleece-långkalsonger/leggings ovanpå understället. Är du som min fru har du några i garderoben redan.
 
De byxor som är varma nog för att sitta stilla kommer inte vara sköna att gå promenader med. Behåll de byxor som är sköna för promenaden och komplettera med att ta på en dunkjol/dunbyxor eller alternativ med syntetisolering när du sitter stilla.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.