Skicka rutt från Fugawi till GPS?

Är det någon som har lyckats skicka en rutt ifrån Fugawi ner till GPS'en? Jag har en Garmin 152 kopplad till en laptop med Fugawi, vad jag skulle vilja är att med Fugawi rita några favoritrutter och sedan tanka ner dem i GPS'en för sedan kunna köra de rutterna utan att ha laptoppen framme. Men hur jag än bär mig åt så får jag inte ner ett smack.

Vad jag förstått så går det inte att skicka ner waypoints i NMEA mode, vilket iofs låter korkat, utan GPS 'en skall stå i någon sorts Garmin mode. Hursomhelst jag tycker mig nu har provat alla kombinationer utan framgång, finns det någon som har lyckats?

Leif...

Har fört över rutter och waypoint från min Garmin Venture utan problem många gånger.
Jag går in i HUVUDMENYN och väljer GRÄNSSNITT
ändrar där SERIELL KOMMUNIKATION från GARMIN DGPS till GARMIN och sedan trycker jag på knappen i FUGAWI för att överföre till GPS (KLART).
På samma sätt gör jag för att föra över från GPS´n till FUGAWI.

/ tommy

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips