Singer 720.

Jag har en Singer 720, troligen 60- eller 70-tal. Jag plockade upp den i en container, skvätte på lite olja och vips snurrade den som... en symaskin igen. Problemet är bara att han/hon som slängde den hade fräckheten att behålla bruksanvisningen och det finns en faslig massa rattar och grejer på maskinen så jag skulle verkligen behöva en bruksanvisning. Jag har heller inte listat ut hur fn man spolar upp undertråd på spolen, är uppfostrad med Husqvarna-maskiner men här ser det helt annorlunda ut. Är det någon som har en bruksanvisning till en Singer 720 och kan tänka sig att - mot skälig ersättning förstås - kopiera den och skicka till mig? Hör av er i så fall.

MVH,

Axel.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tror det är en singer jag har... Ska kolla om det är rätt modell.

Skicka mig ett mail med kontaktuppgifter.

//AA

Ur kontainern är du kommer...

Kontainer-fyllning skall du åter varda.
Tack för svaren, men jag har hunnit göra mig av med symaskinen. Den krånglade (gamle ägaren visste säkert vad han/hon gjorde när den förpassades till kontainern) och var bortom räddning enligt en reparatör som jag kollade med.
Nästa projekt är en Husqvarna 2000 anno dazumal. Gammal som gatan, men inte äldre än att jag förstår mig på den. På programmet i höst står diverse ryggsäckar och annat, få se hur länge maskinen håller...
Som sagt, tack för svaren!
Axel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips