Semestertips 11-19 september tack

Tar tacksamt emot idéer på semestertips med start i Stockholm. Jag har fått hoppa av en Sarekvandring pga ont i foten och ska fylla tiden med nåt annat. Då jag varit väldigt mycket i fjällen senaste månaden, ripjakt och fiske, så kan jag tänka mig lyxigare varianter med stuga alternativt helt andra saker. Klurade lite på vindsurfingkurs i grekland också. Kan man ta sig till Norge med bil på rimlig tid och göra nåt? Är inte toksugen på otroligt många mil i bil då jag nyss kört som ett jehu upp till Jämtland och Västerbotten och hem.
 
Ingen dum idé fast nu är jag helt solo. Potentiella kompisar är uppe i Sarek och sambon jobbar... Kollar uppåt fjällen igen men det känns lite jobbigt med 50-70 mil i bil. Kanske blir så om jag inte hittar på nåt bättre. Kom just på att jag utlovat vandring med tältning hemmavid till helgen så jag har söndag till söndag på mig.

Jag skulle paddla i Sthlms skärgård.
 
Ingen dum idé fast nu är jag helt solo. Potentiella kompisar är uppe i Sarek och sambon jobbar... Kollar uppåt fjällen igen men det känns lite jobbigt med 50-70 mil i bil. Kanske blir så om jag inte hittar på nåt bättre. Kom just på att jag utlovat vandring med tältning hemmavid till helgen så jag har söndag till söndag på mig.

Vandring m tält hemmavid är roligt, ofta underskattat och bortglömt tycker jag.

Annars är ju cykling underbart o september är nog en bra månad att cykla i också. Det är ju kul att cykla åt nåt håll där man kan ta ett tåg hem när man tröttnat, så slipper man räkna ut hur långt man kommer hinna. Jag har ingen aning om hur det ser ut men kustpilen o östgötatrafiken har ju en del tåg där man kanske kan ta med sig cyklen, hur det är på sl-pendeltåg vet jag inte. Men nåt enkelt sätt att ta sig hem borde man kunna hitta (eller en kartong att stoppa sin isärskruvade cykel i o sen ta ett vanligt sj-tåg).

Vilka möjligheter du har :)!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.