Se inspelat på DVD:n, hur?

Hej igen
Herr Roland här med fler undringar. När jag spelat in filmsekvens med kameran och vill se dessa på annat än datorn, typ DVD:n. Hur gör jag det? Visst, jag kan koppla ihop kameran via kabel men om jag sparat filen på skiva och vill se från skivan... Säkert enkelt för den som kan och vet men för mig är världen stor och förunderlig.
Tackar på förhand för de kloka svar som snart kommer...

Eftersom det finns flera sätt att bränna en skiva till DVD-spelare är det lättare om man vet vilka förutsättningar du redan har. Då slipper du kanske köpa en massa dyra prylar i onödan för att kunna göra på ett annat sätt. Så därför börjar jag med några frågor:

Vilket filformat sparar kameran filmerna i? Ofta *.AVI *.MPEG eller *.MPG

Har du DVD-brännare eller bara CD-brännare?

Vilket/vilka brännarprogram har du? Både som följde med brännaren, kameran eller som du skaffat på annat sätt.

Klarar din DVD-spelare av VCD, SVCD och DivX? Det brukar stå på framsidan av spelaren. I så fall räcker det med CD-brännare/skiva.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips