Sax istället för kniv

Aqualung kniv/sax.

Jag har en liknande kniv/sax. Vet inte fall det är samma men märket är Aqualung. Jag har inte använt något silikonfett eller liknande utan bara sköljt och torkat den torr efter dyken. Och efter ett år så finns det inte en rostfläck på den. Mycket bra verktyg ifall man vill ha både kniv och sax.

Istället för viktbälte...

emil11; sa:
Fiskars saxen ser ju riktigt bra och Fiskars borgar för bra kvalitet!! Är det inte Macho att ha en stor sax?
Skall man vara Macho skall man minst ha en Fiskars Handy 1000 yxa med sig. Det har jag, varthän jag går. -Men så kommer jag österifrån också...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hmmm

Varför inte en större klyv-yxa? ser en massa bra andvändnings områden för en sån speciellt under vatten:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips