Sällskap genom Sarek

Hejsan.
Jag tänkte gå min tredje tur genom Sarek i sommar. Någon gång i månadsskiftet Juli-Augusti.
Förr förra året gick jag och en vän Bastavagge in, över Pielaslätten och Rapadalen ut.
Förra året gick jag själv genom stora sjöfallet, förbi Nijak och sneddade sedan till Padjelanta.
I år är jag nyfiken på att gå in via Prinskullen och ta mig uppåt rovdjurstorget. Inga fasta planer än som hörs.
Att gå själv hade sin charm och sin utmaning. Väldigt givande på sitt sätt. Men i år vill jag gärna dela upplevelsen.
Hör av er om det låter intressant. Jag är öppen för många förslag.
Jag bor i Göteborg, så om du är härifrån så vore det ju kul att träffas någon gång innan och spåna lite, kanske se om vi har samma humor dessutom :)
Patrick_Johnsson@hotmail.com

Jag har själv tänkt att gå en runda i Sarek rätt länge nu.
Då jag vandrar själv oftast såg jag just Sarek som mest riskfyllt då jag läst att man måste vada genom bäckar en hel del.

Vet inte riktigt hur det ser ut i sträckan du planerar att gå men jag kan definitivt tänkta mig att hänga på. Bor tyvärr inte i Göteborg men jag kommer vara där någon gång innan 20 Juni, om du skulle känna för att räffas kort.

Slutet mot Juli kan ajg inte då jag är rätt säker att jag jobbar men Augusti känns betydligt bättre kan kolla upp mitt schema lite nogrannare om du skulle vara intresserad.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips