Sacci 90

Har hört talas om att Sacci skall ha tillverkat en ryggsäck op 90 liter till försvaret.
Är det någon som känner till denna eller har några bilder på den?
 
sajberjohan; sa:
Har hört talas om att Sacci skall ha tillverkat en ryggsäck op 90 liter till försvaret.
Är det någon som känner till denna eller har några bilder på den?

Till försvaret vet jag inte men Sacci gjorde en som hette Jägare 90 som är en kalas säck. Dock i tyngsta laget men otroligt slitstark. Det är den absolut största 90 liter säck jag sett.
Har tyvärr ingen bild.

/mattias
 
norpan_; sa:
sajberjohan; sa:
Har hört talas om att Sacci skall ha tillverkat en ryggsäck op 90 liter till försvaret.
Är det någon som känner till denna eller har några bilder på den?

Till försvaret vet jag inte men Sacci gjorde en som hette Jägare 90 som är en kalas säck. Dock i tyngsta laget men otroligt slitstark. Det är den absolut största 90 liter säck jag sett.
Har tyvärr ingen bild.

/mattias

När tillverkades den?
 
sajberjohan; sa:
Har hört talas om att Sacci skall ha tillverkat en ryggsäck op 90 liter till försvaret.
Är det någon som känner till denna eller har några bilder på den?

Den ser ut som en lite mindre FJS (samma bärsystem och utseende på locket) med en extra ficka placerad på utsidan av ryggen. Slutade tillverkas någon gång runt sekelskiftet.


//J
 
sajberjohan; sa:
norpan_; sa:
sajberjohan; sa:
Har hört talas om att Sacci skall ha tillverkat en ryggsäck op 90 liter till försvaret.
Är det någon som känner till denna eller har några bilder på den?

Till försvaret vet jag inte men Sacci gjorde en som hette Jägare 90 som är en kalas säck. Dock i tyngsta laget men otroligt slitstark. Det är den absolut största 90 liter säck jag sett.
Har tyvärr ingen bild.

/mattias

När tillverkades den?

Jag tror jag köpte min typ 1998. Den fanns kvar att köpa ett par år till efter det.

/mattias
 
Ja det stämmer, jag söker en sådan så är det någon själ som har en sådan liggandes, pm:a mig , sugen som fan på en sån..

Sacci Jägare 90, var ute på prov hos försvaret, men när regementen började läggas ner så beslutade sacci att inte fortsätta med tillverkningen av j90, samt andra ryggsäckar som var tänkt för militären..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JAXE Sacci tråden Transportera 6
Avslutatmedlemskapx Sacci Backpack 4120 Transportera 6
Carassius Berghause Vs Sacci Transportera 8
eyck SACCI FJS Original åter på Recon Transportera 52
412 Sacci FJS orginal Transportera 2
Sandin Sacci Backpack 4120 Transportera 1
Sacci LK100 Transportera 2
Sacci, Bergans eller Transportera 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.