Ryggsäck/väska att resa/vandra i "tjänsten"

Jag har haft en väska med både bärremmar och hjul, för största bekvämlighet. Min erfarenhet var eller är antingen bärremmar eller hjul. Jag har en Osprey med hjul/remmmar. En Eagle Creek bara hjul. Min senaste för en längre resa var en duffel från The North Face. Hjul på, stor, stadig. Transporterar bra. Sedan körde jag en liten rygga för handbagage.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej
Jag skrev tidigare att jag skulle köpa en Patagonia MLC som jag också kollade in i Sth på Addnature. Men jag tänkte jag skulle kolla i vad som fanns på hemmaplan. Stegade därför in på en specialaffär för väskor i Karlstad. Hittade där en Samsonite som jag föll för direkt inte minst för att det bara vara till halva priset av en MLC. Den heter Freeminder och är större än MLC:n vilket passar mig bra, då jag släpar med mig ganska mycket ibland. Ändå håller den SAS mått för kabinväskor. Den är 40*55*20 och mycket skön att bära på ryggen. Den kan också bäras på axeln eller i handtag och saknar hjul vilket jag gärna avstår ifrån när den är så skön att bära på ryggen. Facket för axelremmarna som då kan döljas passar perfekt för datorn och är dessutom vaderat. Efter 4 resor nu, känns den som ett mycket bra köp som passar mina behov och nu slipper jag checka in mitt bagage när jag flyger.
//Omar

Nu har jag bytt upp mig. Jag träffade en kille på en resa med en EagleCreek och han lovordade den och jag fick också prova den.
Den var en Switchback Plus med en day pack fäst utanpå.
Så nu har jag varit på Naturkompaniet och inhandlat en dito (Tack för tipset om köpställe Monika!). Den har allt jag önskar. Hjul, bärremmar, handtag att bära med om man så önskar, bra fästen för day packen och mycket bra skydd för bärremmarna om man skall rulla "säcken". Skön att bära är den också. Den har även rätt mått för att gå som handbagage på flyget. Day packen är perfekt för PC:n plus skrivmaterial.
Är supernöjd med köpet även om den var dyr. Samsoniten får nu ligga på hyllan. Eftersom den inte är lika bra som Eagle creeken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips