Ryggsäck för staden och skogen

Jag har idag en Nikerygga som har tjänat sin funktion i mer än 15 år. Nu börjar blixtlåset strula och öppna sig och den har blivit lite obahaglig att bära.

Det jag är ute efter är en 20-30-liters enkel men funktionell ryggsäck som kan funka lika bra att ha med när jag handlar som att ha med i skogen några dagar. Gärna toppmatad med ett huvudsakligt stort fack och ett mindre ytterfack. Stretchficka för flaska - Ja, tack!

Om denna http://www.getout.se/sv/artiklar/bara-forvara/ryggsackar/vardagssackar/quantum-34-.html hade varit toppmatad och haft ett par remmar mindre på sidorna så hade den nog varit perfekt.

Har ni tips på någon som kan passa?

Kör själv en haglöfs corker som bruksrygga funkar grymt bra som allt från dagrygga till jobbet och även som helgrygga med sovsäcken utan på. Står upp för sig själv oavsett last. 600 spänn på stadium. Ett fynd!!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag använder mig GoLite Jam2 som vardagsrygga och kortare turrygga. Väldigt bra att den går att komprimera ihop när det är lite saker, och bli större när man tex. handlar. Ca 800kr

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips