Roslagsleden - Var är bra att tälta?

Jag och min sambo tänkte bege oss ut på Roslagsleden och gå de första etapperna och vi tänker tälta 2 nätter. Så jag har lite frågor eftersom jag i princip inte har varit ute och gått med packning och tältat i naturen på 20 år om man bortser från att jag var på Kebnekaise för 8 år sedan.

- Hur långt hinner man gå på en dag, hinner men 1, 1,5 eller 2 etapper?? vad är rekommenderat?
- Var är rekommenderat att tälta vid de första etapperna på Roslagsleden?

När du säger att ni tänker gå de första etapperna, menar du att ni tänker börja i Danderyd? Eller är det flexibelt?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanske vid Vallentunasjön första dagen och vid Angarnsjöängen andra dagen (tältplats)? På Roslagsleden klarar man nog ca 20 km/dag, även om man inte vandrat på ett tag. Sover ni vid Vallentunasjön blir det en kortare första dag. Vid Angarnsjöängen kan det vara svårt med vatten men det finns alltid vid kyrkan (en bit att gå). Bra beskrivning med förslag på övernattningsställen finns här:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips