Roliga cykelleder för en nybörjare

Hej,
Är helt grön vad gäller cykla mountainbike och skulle behöva tips på några lättcyklade leder. Jag bor i Sthlms innerstad och skulle därmed vilja ha tips på några ställen omkring Stockholm.

/Karin
 
Nackareservatet

Hej Karin!

Jag röstar för Nackareservatet (det är där jag hojar mest eftersom jag bor i närheten). Tar bara 15 minuter att cykla dit från Slussen. Där finns allt. Snabba grusvägar. Tekniska skogsstigar om du vill testa framdämparen. Du kan cykla i skogen hela vägen ut till Erstavik och längre om du vill. Dessutom är det väldigt fint där. Men se upp för älg!! :)

/K
 
....jag glömde skriva att det är alltså till Hellasgården som det tar ca 15 till, med hoj från Slussen. (Nackareservatet är stort.)

/K
 
Kolla vår andra diskussion

Ta och läs vår diskussion om bästa stigen i STHLM här på forat. Det mesta ligger centralt, skaffa dig Cykelkartan för Stockholm så tar du dig lätt till rätt ställe. Och ingen av de stigar vi beskriver är speciellt svår, skulle det vara så är det ju bara att kliva av och bära cykeln. Jag bor själv i innerstaden, det blir som mest 30 min åkväg och det kan man ju betrakta som uppvärmning.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.