Nybörjare i örebro..

Hej!

har precis hittat det roliga i att åka mountainbike, och undrar nu vart ska man åka i örebro? Och finns det någon grupp lr andra som är lite nya som brukar träffas och åka ihop?? skulle vara kul med lite sällskap, och tips...=)

MVH/ sanna
 
MTB i Örebro

Hej Sanna!

Jag heter Kersti. Min kille och jag flyttade till Örebro för snart 2 år sedan, i och med det startade även vi så smått med MTB. Det är grymmt kul och har verkligen vuxit som aktivitet för oss.

I Örebro finns vad vi vet just nu på onsdagar kl 18.00 (tror jag) på Almby klubbstuga en MTB grupp som cyklar lite tillsammans, jag har varit där några gånger, lite svårt att hinna med jobb och allt. Annars brukar vi försöka dra ut 1-2 gånger/vecka. Det finns bra trails både nära stan och riktigt schyssta, lite mer avancerade om man åker till Ånnaboda tex.

I helgen var vi nere vid Vänern, norr om Lidköping och cyklade på en led som heter Kinnekulleleden. Fantastiskt, men ganska krävande, turen är ca 4 mil, så det är bra om man är hyffsat vältränad och takniskt kunnig på cykeln.

När vi cyklar hemma i veckorna brukar vi ta turer på mellan 10 - 15 km, brukar kännas rätt lagom i veckan. Jag vet inte vad du menar med nybörjare, men det bästa sättet att avancera brukar vara att cykla med andra tycker jag, i en grupp kan man turas om att hålla tempot och dela erfarenheter av teknik och likande. Hojta gärna till om du vill haka på, kul med fler tjejer som gillar att cykla, lite av en bristvara... ;D

Mvh
Kersti
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.