Roberts

Hej
Jag funderar över att köpa en vinter säck med en komforttemp på -20 till -30.
Har kikat lite här på forumet och många förespråkar den Polska tillverkaren Roberts.pl.
Hittar dock inga bra uppgifter om denna.
Hur är priserna för en säck med komforttemp på -30.
Tittar man på Marmot odyl. ligger priset för en sådan säck på ca 5000-6000kr vilket är ganska dyrt.
Därför undrar jag nu, om någon har prisuppgifer för en dyl. säck hos roberts kostar.
 
Maila o fråga! Du behöver inte kunna polska, det räcker med engelska... :)

Min säck med 350g bästa dun och lite andra förbättringar jämfört med standard modellen kostade 2200 kr. Skulle tippa på att din säck landar nånstans på 3300-4000 beronde på hur du vill had den.
 
Priserna finns på polska sidan:
http://roberts.pl/cennik_d.html

Exempel: lång och bred Everest med angiven komforttemperatur -29 kostar 1347 PLN dvs runt 3500 kronor enligt forex.

Observera dock att priserna kan vara inaktuella, enligt sidan var de aktuella 2005.
 
Senast ändrad:
Jag bifogar prislista från roberts.pl, var i kontakt med dom før ett par dagar sen och listan ær aktuell fram till nyår!

Jag ær påvæg att køpa mig en ultralight med 300 gram dun, och en vagabond med komforttemperatur runt typ -15 eller -18, kan inte riktigt bestæmma mig.

Notera att det ær listor både før 700 och 800 cuin dun!
 

Bilagor

  • Prices.EUR.zip
    238.7 KB · Visningar: 375

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.