Robens air impact liggunderlag läcker

j!
Denna läcker lite så jag behöver era råd.

Kommer småbubblor precis bredvid ventilen när jag testar i vatten, alltså inte själva ventilen eventuellt utan de skarpa kanterna runt. Men jag tänker mig att det ändå kan vara ventilen som är paj? Eller räcker det att jag lagar där det bubblar på plasten? Hade varit förträffligt om det inte bara är att slänga skiten för den är ganska skön, bara att den pyser ut lite. Hoppas ni förstår min knapphändiga förklaring.
F663AAB8-B791-4E2E-A2C2-FBAA1A3F6E2E.jpeg
 
Det räcker ganska så säkert om du lagar hålet men det kan vara litet besvärligt att sätta en lapp på kanten av ventilen. Kanske skall du prova med att sätta dit en droppe superlim (cyanolit) och se om det räcker. (Det är troligen en skarp kant i änden på ventilen så det finns risk att det skaver hål igen.)
 
Hej,

Vet inte exakt vad du har för väv men vanligen är det aquasure du ska använda för dylikt, tolkar det som att vi pratar små hål snarare än reva och då behövs ingen lapp utan bara ett tunt lager. Liggunderlaget ska inte vara fyllt men ligga så slätt som möjligt så det inte är några veck i lagningen. Det har jag använd till att bygga/laga packraft och det är klart bäst.

Se även till att det är riktigt rent och torrt innan limning. Tvätta först med diskmedel om det är riktigt skitigt och därefter med någon lösningsmedel som inte lämnar några spår. Testa först försiktigt så att det inte är något som löser upp materialet. En sån lagning håller vanligen liggunderlagets livstid.

Det ser ut som det är en brottskant mot ventilen. När du ändå är i farten skulle jag lägga ett tunt lager aquarure ca 5-7mm ut från kanten på varje sida. Det kommer stärka upp samtidigt som det flexar och därmed avlastar från framtida brott.

Om du ska köpa aquasure är det bättre om du köper ett paket med 2 småtuber, när de väl är öppnade kommer de långsamt torka ihop i tuben (några månader). Finns 2x7gr. Då kan den oöppnade tuben ligga i reparationsväskan till nästa tillfälle det är kris.

 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
antondahlback Tankar om Robens Tält Bo och sova 4
OscarD Robens Buzzard UL 1-2p Bo och sova 0
Survivorboy Robens sovsäckar - någon som provat? Bo och sova 6
MiaP Robens tältspisar? Bo och sova 0
URB65 Robens Bo och sova 1
jacisak Robens Osprey 3ex Bo och sova 2
brolloff Robens sovsäck Bo och sova 2
johanzell Erfarenhet av Robens Raptor Bo och sova 0
johanzell Robens Lodge 3/Raptor Bo och sova 0
MickeT Robens tält??? Bo och sova 2
trbngr Robens sovsäckar Bo och sova 8
Crilloan Robens Mythos Duo? Bo och sova 6
NickeD Robens Trailstar Bo och sova 11
Foehammer117 någon som har erfarenhet av tält från Marmot, Robens? Bo och sova 1
davni Robens fortress Bo och sova 1
slimjim Robens Challenger 2, något att ha? Bo och sova 3
höjdrädd Robens Cloud 2 - bra eller ....? Bo och sova 14
pedhan Robens tält Bo och sova 4
saifam robens- av fjällvana danskar ? Bo och sova 10
komfortPerZonen Sovkomfort - Exped Ultra 5R vs Thermarest Neo Air XLite Bo och sova 4
Still Alive Thermarest Neo Air Uber Lite Bo och sova 5
karinsun Bästa liggunderlaget? (Mammut Softskin CFT eller Trengoworld Air? (Eller nåt annat)) Bo och sova 3
Deltidseremiten Hållbarhet för Neo Air eller liknande? Bo och sova 0
grodanbolle Neo Air Bo och sova 11
Mpperra Arctic Alpine design. Air 380, 3,8cm erfarenhet någon? Bo och sova 0
JMel Neo Air eller POE Ether Elite Bo och sova 1
Jörgen Fjaderlatt.se Flex Air kudde? Bo och sova 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...