Replagskamrat i Gbg sökes!

Hej!

Jag vill gärna hitta fler som delar min passion - tradklättring. När man frågar de jag känner vart de vill till helgen så brukar det bli två svar "Aspen" och "sport". Visst är väl Aspen helt OK och har ett par schyssta tradleder, men är man traddare i Aspen så känner man sig aningen udda. Har t.o.m hört sportklättrare som snackat medans man kilat något som "trad är så livsfarligt", osv - man får en lite annorlunda känsla än man får i Utby/Fjällbo minst sagt. Jag gillar också att känna på nya klippor med jämna mellanrum (något som tydligen inte dom i min krets delar) och just nu känns Aspen något förbrukat - det finns så otroligt mycket kvar att göra i Fjällbo, t.ex - men vill även till Tosseryd, Högberget, Häller, Hallinden, osv...

Kortfattat så gillar jag helt enkelt inte sportklättring. Det måste finnas fler där ute som föredrar trad över sport och som bara klättrar inne när det är dåligt väder tänker jag och hoppas på svar :)

Jag är dock ingen superkilare, håller mig till 5:eek:rna, kan leda nån 6- också om flytet känns rätt. Älskar också aid-klättring och har leden Mescalito på El Capitan som mål om några år ;)

Hör av er! :)

Mvh
Michel
0768-852083

Jajjeman

Tjenare.. jag har klättrat sedan liten 4åring men satsat seriöst först sedan förra säsongen. leder max 6- trad och kanske 6b+ sport.. så det låter som våra förmågor matchar hyffsat. Föredrar helt klart trad och behöver fler sådana klätterpoalre. Bor i gbg och återkommer till stan nu på tors.. du är kanske sugen på klättring på fredag eller kanske på söndag eller har jobbet börjat ?
Har fullt rack men ej tillgång till bil. Dock bor jag så jag kan ta mig smidigt till utby/fjällbo.

Hör av dig om du är sugen nu på fre eller sön elelr ngn annan dag.

mvh Viktor 070-2170999

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hallå! Jag är gärna med på klättring i Utby eller däromkring nu på fredag (imorgon alltså)! Har haft lite sporadiska trad-klätterpolare sista tiden (däribland trådstartaren, tjena Michel :) ) men vill gärna träffa fler. Jag leder runt 6, 6+ på kil. Har all utrustning och bil.

/David

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips