Remake/nya sätt att använda prylar som inte funkar längre?

Trotjänare i all ära, men vad gör vi med grejer som inte funkar längre för sitt ursprungliga ändamål?

Jag gillar återbruk och lappaolaga men ibland går det ju inte att alls använda en pryl längre, med mindre än att man helt eller delvis låter den få en makeover. Jag är nyfiken på hur du kanske gjort om en sak/ett plagg till något nytt. Upprinnelsen till denna tråd är mitt oanvändbara, uppblåsbara liggunderlag, se bild (jag fick ett nytt direkt på garantin).

A08B43F2-C669-4C89-8FB9-25EDABC9804D.jpeg

Jag har sparat det för att det kanvabraattha, i väntan på den där briljanta iden. Den har inte kommit än kan jag säga... MATERIALET är ju helt, det är bara limningarna som släppt, tänker jag. Nåt måste det gå att ha det till. Kanske kommer idén om jag sätter saxen i det?

Har du nån käck idé till hur det kan komma till nytta?
Och vad har du själv gjort om med utgångspunkt i en halv- eller heltrasig pryl?

Trotjänare i all ära, men vad gör vi med grejer som inte funkar längre för sitt ursprungliga ändamål?

Jag gillar återbruk och lappaolaga men ibland går det ju inte att alls använda en pryl längre, med mindre än att man helt eller delvis låter den få en makeover. Jag är nyfiken på hur du kanske gjort om en sak/ett plagg till något nytt. Upprinnelsen till denna tråd är mitt oanvändbara, uppblåsbara liggunderlag, se bild (jag fick ett nytt direkt på garantin).

Visa bilaga 46690

Jag har sparat det för att det kanvabraattha, i väntan på den där briljanta iden. Den har inte kommit än kan jag säga... MATERIALET är ju helt, det är bara limningarna som släppt, tänker jag. Nåt måste det gå att ha det till. Kanske kommer idén om jag sätter saxen i det?

Har du nån käck idé till hur det kan komma till nytta?
Och vad har du själv gjort om med utgångspunkt i en halv- eller heltrasig pryl?
Just liggunderlaget kankse kan göra tjänst som badleksak eller bara strangmadrass, med liten inbyggd kudde?

Jag återbrukar regelbundet remmar och knäppen jag klippt bort från gamla prylar som gått sönder.

Gamla jeans-ben har blivit förvaringspåse för långfärdsskridskor. Med ett dynemasnöre och snörlås stänger jag påsen.

/Patrik

Har också erfarenhet av liggunderlag som håller tätt men släppt i de interna sömmarna - det var inte bekvämt att ligga på. Om du har behov av ett kortare liggunderlag kanske du helt enkelt kan rulla ihop den delen där sömmarna har släppt och tejpa ihop. Tänk en tub med Kalles Kaviar.
Du spar inte någon vikt eller packvolym, men det går snabbare att blåsa upp ett kort liggunderlag.

Kanske kan användas som flytkropp i en kajak utan skott eller som flytkraft om du har en hund i akterluckan på en kajak.

Thure

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg