Rekommenderar inte Navman 4410

Jag rekommenderar INTE Navman 4410.
Jag har använt det dagligen i drygt en månad, ca 900 mil i Sverige, Norge och Danmark. GPS'en (Navman 4400)fungerar bra enda man kan anmärka på är LED som bländar en när man kör i mörker. Jag jämförde den med min Garmin 12 i skogen, Navman 7 av 9 satteliter medan Garmin hade 3 av 9. Den måste dock hållas horisontellt annars försämras mottagningen drastisk
Programmet, SmartST version2 med SP1, har däremot STORA brister.
Sökmotor fungerar dåligt, några gånger får man söka på en gata i närheten sen trycka ”visa” och sen kan man söka upp gatan man letade efter. POI ( intressanta platser) databasen är ett dåligt skämt och i stort sätt oanvändbar, innehållet är milt sagt mycket dåligt och det saknar funktion att söka på närmaste POI. Navman saknar mig veterligen ett program för att lägga till egna POI, TOMTOM har det.
Husnummerna är fel, upp till 500 m är inget ovanligt, lite jobbigt när man har hittat en parkeringsplats och lastat ur sina vertygtsväskor. Navigering till kontakter i Outlook har jag inte fått att fungera utan omskrivningar av adressen.
Navigeringen fungerar bra, den använder dock en för hög hastighet när den beräknar rutter i de centrala delarna av städer ( röljus och köer)
Jag ser fram emot att prova TOMTOM3 och se om det passar mig bättre.
Jag vill tillägga att detta är mina högst personliga åsikter och att andra andvändare troligt vis har en annan uppfattning.
Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.