Real-torka

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Real

ih82loose; sa:
Real ska vad jag hört bygga upp en till produktionslinje. Världens armeér har upptäckt att real smakar Ok vilket innebär stora beställnigar och mindre mat till oss vanliga dödliga. Några butiker har dock kvar en del. Tex. KG Jonsson, Smygprodukter samt Sportkompaniet.

Det är alltså ökade efterfrågan på Real Field Meal som har tagit all Drytech's produktionskapacitet i anspråk. Intressant.

Finns Field Meal över huvud taget på den civila marknaden? Jag hade med mig några sådana påsar i somras och uppskattade verkligen den större portionsstorleken. Det är inte bara militärer som kan bli extra hungriga.

Både ja och nej. Vilken butik som helst kan köpa dem. Men en dygnsportion kostar som hittat 370 spänn i butik. Svenska försvaret köper påsarna löst och jag vet ej vad de betalar för dem. Dock finns det ibland att köpa i vissa butiker. KG hade förra sommaren. Sportsnet hade också. Det råder dock en hel del förvirring vad det gäller denna mat. Samtidigt som flera butiker har fått det kryptiska maiet om produktionsstopp så har flera denna vecka tydligen fått leveranser av mat. Frukostarna verkar det dock vara tvärstopp med. Har man tur så finns det ibland att köpa på annons. jag lyckades förse mig med en årsranson fieldmeal förra året. Jag ska kolla upp om det går att skaka fram fieldmeal i lösa påsar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips