Raketskjutfält söder Om Kvikkjokk

Hej!

Har planerat en vandring söder om Kvikkjokk och i delar av Pärlälven. När jag nu studerar fiskekartorna i Jokkmokk och Arjeplogs kommun så stöter jag på ett område som verkar höra till försvarets testområde och Vidsel Test Range. Har varit i kontakt med Försvarets materialverk men växeln kunde tydligen inte koppla mig till ansvarig person pga tekniska problem så jag vänder mig hit då någon kanske sitter på information?

Vet någon när det periodvisa tillrädesförbud på bifogad karta är aktivt? Informationen var helt ny för mig då jag inte stött på denna information varesig på länsstyrelsens hemsidor eller på några andra kartor än fiskekartan.

Tacksam för svar och hjälp!

Bilagor

• Screenshot 2021-08-24 at 11.28.07.png
    Screenshot 2021-08-24 at 11.28.07.png
    1.2 MB · Visningar: 254
De områden som periodvis är förbjuda tillträda är väl vanligen tidig vår/senare höst.och väl inte varje år?Det brukar finnas info när det är aktuellt på kommunens hemsida.jokkmokk.se

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips