Råd angående utrustning efterfrågad!

Hej! Efter att alltid ha lånat utrustning när jag har givit mig ut för att vandra och paddla så har jag nu bestämt mig för att skaffa egen utrustning.Har kollat runt lite på nätet vad som finns och till vilka priser. Stötte på ett erbjudande på http://www.wildcountryhikers.com : yellowstone II tält + liggunderlag + markill kök, brännare och gasflaska för SEK 3195:-. Ni som er mer erfarna frilufsare, verkar detta vara en bra deal? All sorts information är välkommen! Tack!
MvH, Erik.

Inget fynd men ganska lågt pris

Hej Erik! Med en begränsad kassa så är väl detta helt OK, inget fynd men ganska lågt pris. Har ingen info om just dessa prylarna, men det Jack W.tunnel tält(tundra3) som var med i Utemag. tältguide(5/01) påpekades detta med vävens dåliga slitstyrka. Tänk därför på vad du använder det till. Vanligt frilufsliv duger nog prylarna gott till.

Märklig att de inte skriver vilket liggunderlag som ingår. De uppger dessutom Markill kök´ets vikt till "bara 100 hg"(Vikt:1.078) utan att räkna in gas brännaren(180g)!? Många länkar på sajten fungerar inte alls. Verkar lite gröna. Känns i mitt tycke inte så...seriöst.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kul att du valt att satsa på egna grejor, och då några korta råd, handla hos någon du kan gå tillbaka till. Med frågor om komplettering, reparationer eller annat skoj. Skall du näthandla skall du vara säker på fabrikatet, att du vet vad du köper. Satsa på kvalitet i förhållande till behov, skall du ut i kyla måste grejorna hålla. Lycka till....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips