Problem problem med min Vista.

Hej.

Har som ni kanske sett (tråden nedan) problem med min Garmin Vista.

Det som hänt är att det de sista två gångerna strulat lite när jag skulle ladda in nya programversioner. Processen har hängt sig och man har fått avbryta och testa igen innan det funkat.

Nu sist så skulle jag ladda in 2.26 och då hängde det sig flera gånger. Tillslut så hände ingenting hur jag än gjorde, gick inte att stänga av den eller nåt. Stod bara "loading" i displayen, så då lyfte jag ur batterierna och satte tillbaka dem igen. Sen slog jag på den och skulle testa att ladda in igen. Men nu hittar inte min PC kontakt mellan com-porten och Vistan, och i displayen står bara "software missing" !!!???

Vad göra?? Vill ju ha fart på min älsklingsleksak igen, snarast!!!

Har någon Vista-guru nåt tips??

MVH Tony

Vilken dator

Har du en stationär dator eller bärbar som inte har de rätta spänningsnivåerna på COM porten ?.

Har du haft kommunikationsproblem vid överföring av waypoints och trackfiler ?

Per Brune

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Samma problem

Jag hade samma problem med min Legend. Det som sker när du laddar en ny version är att den gamla först raderas innan den nya laddas. Skulle du då få ett avbrott innan den nya hunnit laddas klart så finns alltså den gamla versionen inte heller kvar och det fel du beskriver uppstår. I mitt fall var orsaken till problemet att jag körde PC:n på batteri och/eller GPS:en på dåliga batterier (uppladdningsbara).

Om du kör din PC på nätström och byter till nya fräscha engångsbatterier i GPS:en så kan du sannolikt ladda operativsystemet på nytt från Garmins internetsite utan problem.

Lycka till!

Hej igen.

Nä jag använder en stationär PC, visserligen allt som oftast laddningsbara NmHi 1800 mAh batterier, men det har aldrig krånglat det minsta förens de sista två gångerna, med 2.25 och 2.26.

Betänk då att den hade 2.10 i sig då jag köpte den, så det handlar alltså om ca 12-14 uppdateringar utan minsta strul.

Har testat igen nyss, men det enda som sker är att PC:n signalerar strul med comunikationen över comporten, och att det står "software missing" i Vistans display.

Det blir nog till att sända den till Garmin i England.

Är det nån mer som fått problem med att gummit runt Vistan eller annan i ETrex-familjen, börjat lossna !??

Tragist men sant.

MVH Tony

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips