Problem med tejpade GoreTex-sömmar

Hej!

Jag har fått lite problem med de tejpade sömmarna i min Tierra Powder-jacka. Kanten på tejpen har på vissa ställen blivit lite taggig, vilket gör att den hakar fast i tröjan man har på sig under jackan. Resultatet blir att tröjorna väldigt snabbt (ett par timmar) blir slitna/luddiga på ytan på dessa ställen.

Jackan är ett halvår gammal, och de här problemen har precis börjat dyka upp. Jag har tidigare haft en Tierra Fitz Roy i många år och där hade jag aldrig några sådana problem trots likadana tejpade sömmar. Är det någon som har haft liknande problem och har en bra lösning?

Jag antar att jag kan lämna in den för omtejpning men vill helst inte vara utan jackan någon längre tid. I alla andra avseenden är det en helt suverän jacka!

/Pär

majorbriggs; sa:
Jag antar att jag kan lämna in den för omtejpning men vill helst inte vara utan jackan någon längre tid. I alla andra avseenden är det en helt suverän jacka!

/Pär

Det är viktigt att tillverkarna/butikerna inte får komma undan med sådant här.. Jag tycker att du av ovanstående anldning skall kräva en ny jacka! Ring konsumentombudsmannen och fråga vilka rättigheter du har och vem som skall kontaktas, butik eller tillverkare..

Jag hade själv nyligen problem med ett vapenskåp vilket låste sig genom att butiken kom hem till mig och bytte ut skåpet.. Så bara på dom!!

(annars så finns det alltid liqueseam!)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips