Problem att kalibrera scannad karta i Fugawi

Hej!
Har nu suttit och försökt kalibrera en scannad del av en vanlig grön karta i Fugawi men inte lyckats. Mitt problem uppstår när jag ska spara ändringarna. Någon som vet vad felet kan bero på?

Så här gör jag:
1. Öppnar bildfilen med scannad karta i kalibreringsprogrammet.
2. Gör nödvändiga inställningar för kartan.
3. Väljer ut fyra punkter och anger koordinater i RT90-format.
4. Anger gränser för kartan.
5. Försöker spara ändringarna men lyckas inte eftersom jag får meddelande om att ändringarna går förlorade om jag inte sparar när jag ska stänga programmet.

Är det någon som haft samma problem och kan ge något tips?

Mvh
/Ola

Prova att ange "nästa" så långt det går därefter spara och se till att mappen du ska spara i är öppen
Jag har kalibrerat mängder med kartor i Fugawi och med ovanstående förfaringssätt så har jag inga problem
Lycka till
/Runar

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips