Priser med att cykla till asien.

Jag är väldigt sugen på att köpa mig en cykel och försöka ta mig till Indien.
Men har lite frågor om detta nu innan man börjar planera.

Vad brukar dags kostnaden ligga på? (Mat,boende)

Hur är det med att sova i tält i dom flesta länderna vad jag vet så är det väl nästan bara sverige som har allemansrätten?

Hur är det med att sova i tält i dom flesta länderna vad jag vet så är det väl nästan bara sverige som har allemansrätten?

Åh denna ständiga fråga. Så här gör man: 1) Hitta undanskymd tältplats 2) Sov 3) Packa ihop tältet och cykla vidare. 4) Strunta fullständigt i om det är lagligt eller inte, vem bryr sig?

Har den nya generationens långfärdare helt tappat äventyrsgnistan? ;-)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är det farligt? Riskerar man att bli överfallen av banditer och fråntagen sin utrustning, inklusive cykeln?

177.jpg

Här kidnappades en holländsk cyklist April 2008. Han blev av med utrustning och cykel. Så svaret är att det kan hända men det är inte vanligt. Den största risken är att bli skadad av trafiken. '

köp cykeln o se hur långt du kommer på de pengarna du har. har du tid o inget arbetet att säga upp dig ifrån har du inget att förlora.

är du feg som jag så ta det i etapper. köp en cykel, cykel semestra ett par veckor i sverige, förbättra utrustning o planering, cykla ett par veckor i Östeuropa (inget visum krångel enkelt att ta sig dit m ändå lite svårare m språket än i Väst ). planera lite till o far till Indien. du kommer aldrig veta vad som kommer att hända, det är ju därför du reser!

köp cykeln o se hur långt du kommer på de pengarna du har. har du tid o inget arbetet att säga upp dig ifrån har du inget att förlora.

är du feg som jag så ta det i etapper. köp en cykel, cykel semestra ett par veckor i sverige, förbättra utrustning o planering, cykla ett par veckor i Östeuropa (inget visum krångel enkelt att ta sig dit m ändå lite svårare m språket än i Väst ). planera lite till o far till Indien. du kommer aldrig veta vad som kommer att hända, det är ju därför du reser!

Jo det är en bra ide dock är det lite jobbigt om man kommer halvvägs och måste vända om för man inte en aning vad det skulle kosta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips