Prijon Prelite

Nån som testat den nya kajaken gjord av Prelite som Prijon släppte nu i våras? Kan man lita på att materialet är OK? Hur är skrovformen och vad är den tänkt att användas till? OK att surfa och rolla med? Går den paddla utan roder eller skädda eftersom den säljs utan?

Jag har provat den en kortare bit. Trevlig liten kajak. Mer fors än havs om man säger så, men den funkar säkert bra för dags och helgturer även i skärgården som vanligt så är det förstås upp till paddlaren. Jag gjorde bara en kortare runda men som sagt helt OK

Jättefint detaljarbete finishen på det nya materialet såg fint ut betydligt trevligare än det gamla "vattenkannestuket". Ingen aning hur man underhåller det.

Personligen gillar jag mindre modeller det är en större utmaning att få till en liten kajak.

Den modell jag provade hade roder. Prijon är ju forsfolk så det är säkert inga problem att rolla med en sån här kajak.

Hans Friedel

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Prijon T505 testades under varen i samarbete med Magnus Fischer och friluftsframjandet. Publikation blir i lokaltidningar under sommaren och i FRILUFTSLIV till hosten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips