Premier för skyhookers

I och med helgens resa till Rågårdsdal i bohuslän var säsongspremieren ett faktum för skåne skyhookers! Vädret var tyvärr inte helt perfekt med lite väl mycket skurar. Således var förhållandena för hård aid inte helt perfekta.

Givetvis var skåne skyhookers egen van på plats och bidrog som vanligt med ökad campingkomfort, och after climb lokal.

Och ovanligt många sportaidare strömade till under helgen! Bort emot 15! personer lär ha varit på plats som mest.

Blockväggen fick ovanligt många besökare under helgen vilket är lite ovanligt. Dom sällan repeterade Bladrunner och Kungahusets korridor såg båda ett flertal repetitioner.
Nämnvärt är också att Ola satte sitt gamla projek "bävertaket" A3. Och undertäcknad gick den läskaiga Me vs. My ego

Som vanligt hängde folk i klasar på strandväggen

allt i allt en bra helg!
 
Ulorna=Paradis

Som före detta SKKare och numera Tjockhultsbo kan jag bara önska att det fanns en lika livaktig klätterklubb i huvudstaden som SKK. Jag menar 10+ deltagare på aidklätterresa en regnig Novemberhelg är inte illa!

Vädergudarna var på bättre humör på Måndagen. Efter debacklet i Norge och den regninga helgen kändes det som om Fidde och jag fick lön för mödan. Ulorna är ju fantastiskt vackra med spegelblank fjord och mjukt höstljus. Ett paradis!

Erik

P.S Kan meddela att Fortsatta irrfärder går utmärkt att göra på småkilar (gärna offsets)
 
Fan va skönt! Då kanske man vågra repetera den en gång till. Sist när jag bankade lost arrows bakom tårtbiten tyckte jag att bong bong faktorn var lite väl hög.

Använde du hb offsets eller peanuts?

Var på bigwall bildvisning i köpenha´mn igår. Det var ascoola bilder från bl.a. grönland och sea of dreams
 
frapp; sa:
Fan va skönt! Då kanske man vågra repetera den en gång till. Sist när jag bankade lost arrows bakom tårtbiten tyckte jag att bong bong faktorn var lite väl hög.
Tårtbiten ? Är det precis under taket ? Jag hade en bomber kil och en bomber alien under taket innan det tunna började.

Använde HB offsets och nån RP.

[
Var på bigwall bildvisning i köpenha´mn igår. Det var ascoola bilder från bl.a. grönland och sea of dreams
Åååhh Grönland och Åååhhh Yosemite. La precis upp Ketil som bakgrundsbild och läser in topon på P.O wall på muggen. Aldrig fel med dagdrömmar i höstmörkret.

Verka Sea of Dreams hårig ? Ska inte där vara en expanderande stand ?
 
Jo det finns visst en "expanding belay". Vekade riktigt läkigt inte minst för att den ena A5 kruxrepan kommer direkt efter! Han hade typ 8 friends bakom flaket o när dom började hissa så flexade hela skiten!!!

Sen fick man också se bilder från den mytomspunna "hook or book" replängden. 25 meter skyhooks med fall rakt ner i en hylla/hörn. ...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.