Polar eller Suunto

har en polar axn 700 som jag ær kanon nøjd med. massa funktioner somjag andvænder ofta i sammband med træning och fjællturer.

rekomenderas men det kan hænda att det ær funktioner som man inte behøver och då tror jag att 500an ær en bra klocka. jag tycker att polar har god kvalitet som dessværre ær lite dyr.

robert

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag äger också en 700 men har även lite erfarenhet av en Suunto X6. Nu råkade det vara fel på programvaran i Suunton (som lagades under garantitiden utan bekymmer) men absolut ingen skugga över Suunto, jag har även haft en Vector som funkade kanon. Jämför man X6:an med AXN-modellerna är X6:an mindre/tunnare och smidigare (vad jag kan se så ser X6M ut att vara lika smidig som X6). Polar är ju lite typ dasslock. AXN700 och X6 är ungefär lika lätta att jobba med, detsamma tycker jag när det gäller menyer och tydlighet på displayen. Jag vill ändå flagga för Polar och det är främst p.g.a. mjukvaran. Jag tycker Polar Precision Performance är bra mycket mer lättjobbad jämfört med Suunto Activity Manager, men visst... det kan bero på att jag har använt detta program mycket längre och mer regelbundet i träning. Polar vinner också på dataöverföringen med sin IR. Jag gillade aldrig Suuntos "gripklo-seriell". Det här är väl andra gången den här veckan jag ursäktar mig för min prylfanatism, men det är väl ändå suveränt att kunna tanka ur klockan (AXN) till en mobiltelefon (Nokia 5140i) om du är ute på långa turer och klockans minne börjar ta slut?;)
[Ändrat av Tagge 2006-07-01 kl 19:24]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips