Planerad rutt i sarek

Tänkte låta er proffs ge mig lite åsikter om en rutt som jag har planerat att gå så jag inte hamnar i massa knasigheter. jag vet att det redan finns massa liknande tråder men tips och åsikter uppskattas verkligen!

Vandringen är planerad att pågå under 15 dagar så tidsmässigt borde det inte vara några problem, finns nog gott om tid för att lägga in en extra dagstur om det finns något spännande jag går förbi. starten är planerad i kvikkjok
/stefan

Bilagor

• sarek.jpg
    sarek.jpg
    72.1 KB · Visningar: 481

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det jag skulle vilja veta är om jag har valt en väg som är någorlunda trevlig att vandra, så att jag inte går på klappsten i 14 dagar eller att det är några vad som är inprincip omöjliga längs den rutten.
Fjällvana har jag inte så mycket av men att vandra i skog har jag gjort en hel del.
Tänkte åka upp den 6 agusti

Om det var just strenskravel som är problemet så vill jag påstå att du får rätt mycket av den varan i nordväststräckan från att du rundar Pårek-massivet

Om du går från norr till söder:
Med en del kortare undantag har du sten från Jeknavagge till strax efter Pårteglaciären.
Enligt mitt tycke bör detta inte avskräcka dig att göra denna tur ändå. Det är nämligen denna sträcka som är den mest intressanta. Men det är klart... det är enligt MITT tycke.
: - )
Kartbilden är lite suddig, men jag tror att du har ritat in en passage från Luottolahko över passet 1544 ner i Lullihavagge. Detta är en mycket stenig och ganska brant passage. Håll dig i den norra delen av den skålformade branten ner så går det lättast. Förhoppningsvis har du hjälp av snöfält.
Om du går åt andra hållet är branten något lättare. Då har man lättare att göra bästa vägvalet.
Lycka till!

HåkanF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips