Pjäxor storlek 50/ Alico ski march

Hej alla,

jag planerar att vandra på turskidor i fjällen i mars/april.

Behöver därför turskidspjäxor i min storlek, 50EU. Så länge har jag hittat två par, Alfa GTX för ca 5000 SEK och Alico ski march (ca 200 SEK).

Jag undrar därför om någon här har tipps om var man kan köpa begagnade parer i den storleken, eller alternativt om någon har använt Alico ski march (se nedanstående länken) och kan bjuda på tips.

Tack,

Har ingen erfarningar av Alico's sko -ännu ;) - men jag slog till direkt. Inte in din storlek så ingen fara att jag tog din sko.
Blir väl ingen stor utval för dig - Alico landar på 480 SEK med frakt och italienerna är ju bekannt som skomakare (Scarpa, Asolo, Crispi...).
Om den passar din fot - denna frågan kan man ju bara besvara när man fick kängorna hem - är den väl värd prisen.

Jag har själv köpt två par begagnata Crispi från STFs uthyrningsmaterial (Abisko och Saltoluokta) över åren för typ samma pris som höll för två eller tre år till. Och måste nu ersätta en trasig Crispi som jag har köpt ny...

Lycka till
Henning

Kom nu över denna diskussion (på engelska) https://telemarktalk.com/viewtopic.php?t=1412
Kannske finns någon information där för dig

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack Henning. Den skon var min sista chans så hade blivit bråk mellan oss annars ;)

Har kollat på telemarktalk och postat där. Fick ett väldigt positivt svar - kolla gärna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips