Pjäxor - bygga om

Efter ett svårt benbrott har mitt ben läkt ihop så bra att jag kan åka skidor med normal brytningsrisk.
Dock är skelettet lite knöligt och huden sitter fast i skelettet på ett par ställen (det är inte så hemskt som det verkar).
Åkte skidor 4 dgr i rad i vintras, det gör ont så fort jag spänner pjäxan och det blöder dessutom lite, lite där huden sitter fast.
Att bygga om "tungan" på pjäxan skulle hjälpa.

Vet någon var man kan bygga om pjäxor?
Formgjutning, hur går det till, vad kostar det?
Någon modell som ni vet funkar? Pris?


Tacksam för svar, roligare att åka om det inte gör ont..
 
Åre & Stockholm

De ställen jag känner till finns i Åre & Stockholm, dvs sportkällaren & alpingaraget. Finns säker fler.

Testa även sidan nummer ett för utförsåkning: Freeride! Se länk bland Rocsport rubrikerna högst upp på denna sida. Där kan du fråga en skidlärare och andra experter.

Lycka till!
 
En liten hjälp på traven...

Hej!

Känner igen dina problem. Jag har haft stora problem med pjäxorna efter ett antal fotoperationer.

Fick dock mycket hjälp på Alpingaraget i Stockholm. Prata med Magnus, det som inte han kan om pjäxor kan nog ingen....

Sen är det ju Åre också. Lang´s i Duved är ett bra ställe som säkert kan hjälpa dig, om inte kan dom tipsa dig om någon annan. Annars är Hanson inne i Åre väldigt duktiga de med.

Men hur mycket man nu bygger om och har sig kommer det liksom alltid att göra lite ont, en skada är alltid en skada och det får man väl försöka att acceptera. Men testa att göra om pjäxorna och se om det fungerar, du kanske har tur?

Lycka till!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.