Pjäxor, bygga om

Efter ett svårt benbrott för många år sedan har huden fläckvis växt fast i skelettet på underbenets insida. Det blöder lite efter 3 timmars åkning, ömmar mycket. Vill avlasta trycket från pjäxan på dessa max 2x5 cm stora områden. Har någon erfarenhet av specialombyggnad? Vilka kan bygga om? Formgjutning, hur mycket skulle det hjälpa? Jag försöker med gummibitar där jag klippt ut hål för dessa områden, det hjälper lite men jag bör göra ngt åt själva pjäxan. Bor i Skåne, någon som känner till kunnigt folk här?
Thanx!!!! :)
 
inte i skåne...

...men det stående tipset brukar vara alpin garaget i Sthlm. Gjorde själv ett par gjutna sulor där men det verkar kunna fixa det mesta! Formgjutna skor, urlästningar, elvärme osv......
Om du har vägarna förbi är det nog värt ett besök! Men ring och kolla vad de tror är lämpligt att göra för förändringar på skon...

/Andreas
 
Ombyggnad

Kolla med Idrottsskadekliniken, Råsunda, vet att de bygger skenor till skenbenet. Detta är något som puckelåkarna använder sig av för att "rädda" smalbenen.
Har för mig att dessa kostar runt 2000 så det är iof inte gratis men kan nog rädda skenbenen.

Lycka till - Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.