Pippi Långstrump

Barnen hade lånat en pipp långstrumpfilm på biblioteket igår och där dök upp en scen där de klättrar upp för en klippa. De är inknutna och tommy och annika tar några riktiga flygare. Klippan ser riktigt fin ut (ur klättersynpunkt). Det retar mig att jag inte kunde komma på vilken klippa det är. Såg ut som ren och fin granit men tyckte att marken under klippan inte påminde om bohuslän. Är det nån som vet vilken klippa det är? Borde väl vara inspelat i Sverige?
 
Barnen hade lånat en pipp långstrumpfilm på biblioteket igår och där dök upp en scen där de klättrar upp för en klippa. De är inknutna och tommy och annika tar några riktiga flygare. Klippan ser riktigt fin ut (ur klättersynpunkt). Det retar mig att jag inte kunde komma på vilken klippa det är. Såg ut som ren och fin granit men tyckte att marken under klippan inte påminde om bohuslän. Är det nån som vet vilken klippa det är? Borde väl vara inspelat i Sverige?

Från www.astridlindgren.se

Alla Pippi-filmer är inspelade på Gotland och i stort sett hela ön användes som inspelningsplats, bland annat filmades många exteriörer inne i gamla Visby. Godisaffären var i Fiskargränd, klädbutiken fanns på St Hansgatan och de säckklädda barnen som sjunger för pengar befann sig på Hästgatan.
 
om...

det är stenhamra...så är det ett jätteläckert ställe...gamla rostiga bultar på sina ställen...men ack så löst...inte klättrat på länge verkar det som...jag var där och bara gick runt för ett tag sen...hade ingen klättrare med mig...bara fågelskådare...så jag gav mig inte på det...men det är ett helt underbart ställe att vara på...klättrade lite smått bara...men stenen smular ganska lätt...så var försiktig...
kram till alla som vill från anna
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.