Petzl Tikka XP Pannlampa

Jag har precis köpt mig en Petzl Tikka XP pannlampa. Jag får den bara att lysa rött. När den är avstängd och jag enligt beskrivningen trycker en kort gång på lampan så blinkar den bara till i rött precis när jag trycker. Den lös vitt först några gånger när jag provade runt. Är det nåt jag missar eller är det fel på lampan? Nya färska batterier gör ingen skillnad.
Skulle vara fint med lite tips här :)
/Suzanne

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har precis köpt mig en Petzl Tikka XP pannlampa. Jag får den bara att lysa rött. När den är avstängd och jag enligt beskrivningen trycker en kort gång på lampan så blinkar den bara till i rött precis när jag trycker. Den lös vitt först några gånger när jag provade runt. Är det nåt jag missar eller är det fel på lampan? Nya färska batterier gör ingen skillnad.

Skulle vara fint med lite tips här :)

/Suzanne

Håll in knappen några sekunder.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men guuuud så jäkla enkelt. Ja, då fick man känna sig lite dum i huvudet i dag med :)
Tack för snabba svar.
/Zotter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips