Pårte just nu...

Hejsan gott folk

Tänkte kolla med er om det är någon av er alla som vart i/kring pårtemassivet/södra "sarek" senaste tiden?
Det jag undrar över är dels hur situationen med väta ser ut samt myggsituationen?
Inga viktiga frågor kan tyckas, men jag är en nyfiken kille helt enkelt.

Jag kommer åka till kvikkjokk på söndag/måndag denna vecka för att sedan vaar ute i allt mellan en till två veckor.

Tack på förhand kollegor.

// Lars

Varit torrt och bra i helgen,myggen har minskat rejält i antal mot för några veckor sedan.
Har inte varit uppe på Pårte utan i skogen strax nedanför,men jag tippar att det är fina förutsättningar om det inte vräker ned regn varje dag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
brigas; sa:
Varit torrt och bra i helgen,myggen har minskat rejält i antal mot för några veckor sedan.
Har inte varit uppe på Pårte utan i skogen strax nedanför,men jag tippar att det är fina förutsättningar om det inte vräker ned regn varje dag.

Sliter väl med lite djungelolja samt en mygghatt för att vara på den säkra sidan.
hoppas på sol givetvis! =)

tack för svaret.

Kom påatt man borde kanske kontakta legenden Björn Sarstad som bor i kvikkjokk. han har väl hyffsad koll på läget kan man tro ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips