Parkera bilen vid paddling

Hej.

Har nu hittat ett ställe som jag skall paddla i sommar, stället ligger någon mil söder om Rogen!
Där jag tänkt börja paddla går en väg precis, så jag behöver inte vandra någon längre sträcka för att ta mig ner till vattnet.

Nu till frågan, hur är det med att parkera längst väg i 1,5 vecka? Självklart försöker jag få bilen så långt in i skogen bredvid vägen som möjligt så ingen råkar köra in i den! Kan man låta den stå där lagligt utan att få böter och eventuellt få den bogserad där från?

Finns 2 hus i början av ån som jag hade tänkt höra med om jag kunde tankas stå hos dom mot en summa, ifall jag inte finner någon "parkering"

Med vänlig hälsning, Kenny

Låter bäst att kolla med de som bo där att stå hos de. Bilar som står en längre tid längs vägen löper alltid risken att bli sönderslagna, saker stulna och till sist uppeldad.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips