Paddling i norr?

Hej alla paddlingsentusiaster!

Jag är ny på det här med kajaker, fastnade för det i somras och blev biten direkt...så i sommar tänkte jag att det skulle bli lite mer paddling även om jag hann med ganska mycket redan förra året.

Är det någon som känner till uthyrare i områdena i södra Lappland runt Ammarnäs/Storuman(Vindelälven) och om det finns lugna sträckor man kan paddla där? Jag är också intresserad om någon känner till uthyrare efter norrlandskusten(Höga kusten, Umeå, Luleå).

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kajakuthyrare

Det finns en kajakuthyrare strax söder om Ö-vik (har glömt namnet på byn/orten). När vi hyrde 2000 hade de endast Point65.

Friluftsfrämjandet i Luleå hyr, enligt uppgift, ut kajaken och Luleå Kajakklubb har haft ett mindre antal skärgårdskajaker.

I Umeå finns, mig veterligt, endast en uthyrare: Utebutiken vid E4an.

Hyra havskajak i Luleå

Hej,
Det finns två ställen att hyra havskajaker på i Luleå, Luleå kajakklubb och Friluftsfrämjandet.
Friluftsfrämjandet har Point65, både med skädda och roder. För Friluftsfrämjandets räkning kan du kontakta mig, eller vårt kansli tel 0920-434020 för vidare information.
Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips