Paddla Värmdö runt den 22:a juli!

Den 22:a juli, nu på lördag är alla intresserade välkomna att paddla Värmdö runt.

Vi är några paddlingsintresserade från Stockholmsklubbar och icke klubbanslutna som kommer paddla de ca 50 km runt Värmdö nu på lördag. Spannet på delgarna är allt från helgpaddlare till glada motionärer, så det kommer finnas grupper för alla kanotister.

Starten går klockan 10:00 från Mörtnäsviken och målgång vid Grillsbadet. Dvs, start och mål är nästan på samma ställe.

För de som vill ta en rejäl lunch finns möjlighet att svänga in på Grindas framsida.

Det kostar inget att deltaga och det sker på egen risk.

Deltagarna står själva för mat och dryck som behövs under och efter turen.

Läs mer i den detaljerade <a href="http://www.motionspaddling.com/stockholmscupen/documents/Varmdo%20runt%202006.pdf">inbjudan</a>

Förhoppningsvis har det bara knasat sig i min dator lite, länken funkar inte - och jag har kollat länken via andra vägar med samma resultat...

Nåväl, som kompletterande info kan väl ändå sägas att turen kommer att avverkas i olika grupper med olika "måltider", hittills 4,5; 5,5 och 6,5 timme för de 50 km. Tanken är alltså kamratpaddling, och med en målsättning som ska passa alla intresserade.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Länken till inbjudan (pdf format) skall fungera. Jag har också provat från två olika datorer och nätverk.

Sträckan är en lagom långtur som de flesta borde klara av på en dag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips